«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

بررسی«آن ها»، نخستین سریال ژانر وحشت شبکه نمایش خانگی | آن ها نباختند!

  • کد خبر: ۷۶۵۷۴
  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۹
بررسی«آن ها»، نخستین سریال ژانر وحشت شبکه نمایش خانگی | آن ها نباختند!
در حدود دو ماهی که سریال «آن ها» به عنوان اولین سریال ژانر وحشت در پلتفرم فیلم نت پخش می‌شد؛ اولین نکته‌ای که جلب نظر می‌کرد؛ منتشر نشدن لحظات خنده دار از این سریال بود!

محمد ناصر حق‌خواه | شهرآرانیوز - شاید لطف و شاید هم ضعف شبکه‌های اجتماعی مجازی در آن است که نمی‌توان هر سریال و فیلم و برنامه‌ای را با هر کیفیتی، روانه آنتن کرد و کار را تمام‌شده دانست. این سال‌ها اگر سوتی بزرگ یا ضعف محسوسی در یک اثر باشد؛ شاخک‌های تیز مجازی به این راحتی از ماجرا نمی‌گذرد و سازندگان رسوا می‌شوند. حالا اگر در ژانری سخت و حساس مثل وحشت، اثری ساخته شود و حداقل با تمسخر روبه‌رو نشود در همان گام اول ۵۰ درصد راه را رفته است. در حدود دو ماهی که سریال «آن ها» به عنوان اولین سریال ژانر وحشت در پلتفرم فیلم نت پخش می‌شد؛ اولین نکته‌ای که جلب نظر می‌کرد؛ منتشر نشدن لحظات خنده دار از این سریال بود!

 

هیچ کدام از سکانس‌های سریالی که قرار بود ترسناک یا تلخ و رعب آور باشد بین مردم دست به دست نشدند، البته که از سوی دیگر، «آن‌ها» سریالی نبود که بتواند لحظات خارق العاده‌ای خلق کند و با خوشنامی دهان به دهان بچرخد و مخاطبان زیادی را جلب و جذب کند، اما بعضی از اپیزود‌های این سریال واقعا درخور اعتنا و توجه هستند؛ از قسمتی که محمد بحرانی در آن بازی می‌کرد و به مسئله تجاوز می‌پرداخت تا یکی از اپیزود‌های پایانی با بازی نیما رئیسی که دردسر‌های فضای مجازی برای یک فرد سرشناس را روایت می‌کرد، البته که این سریال اپیزودیک به مشکل بیشتر سریال‌های مشابه دچار بود و هر چند بعضی قسمت‌ها خوب بودند، اما قسمت‌های ضعیف و در اصطلاح درنیامده هم داشت که می‌توانست در میانه راه بعضی بینندگان را از ادامه دادن ناامید کند.

 

بررسی«آن ها»، نخستین سریال ژانر وحشت شبکه نمایش خانگی | آن ها نباختند!


«آن ها» در کارگردانی توانسته بود حداقل‌های کیفی را رعایت کند و با وجود اینکه سریال به وضوح بودجه پایینی داشت و نمی‌توانست خرج‌هایی را تکرار کند که سریال‌های دیگر انجام می‌دهند، اما از لحاظ فنی کیفیت خوبی داشت، هر چند که اگر گروه سازنده می‌توانستند بیشتر خرج کنند؛ به طور قطع در طراحی نور و صحنه و همچنین طراحی جلوه‌های ویژه لحظات درخشان تری داشتیم.

 

نباید فراموش کنیم که رکن اصلی ساخت چنین سریال‌هایی توان پست پروداکشن و اصلاح رنگ و نور و جلوه‌های ویژه است؛ چیزی که از «آن ها» دریغ شده بود. در حوزه بازیگری به دلیل تک اپیزودی بودن و همچنین مسئله بودجه سریال، از بازیگران خیلی سرشناس استفاده نشده بود و گاهی بازی بعضی از بازیگران به کار لطمه می‌زد. در مجموع تیمی که میلاد جرموز به عنوان یک کارگردان تازه کار زیر نظر پرویز پرستویی به عنوان تهیه کننده جمع کرده بودند؛ توانست از پس مأموریت دشوار محول شده به آنان، برآید تا «آن ها» با همه محدودیت‌ها نه به یک شاهکار که به یک نقطه عطف تبدیل شود.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->